گزارش تصویری اهدا دوچرخه به نمازگزار مرودشتی

بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

به گزارش "مرودشت نا" جهانبخش باقری متولد 1322 ساکن روستای فیروزی بخش مرکزی شهرستان مرودشت است، او حالا 70ساله است و هنوز از کار وتلاش دست برنداشته است .

به گفته این پیرمرد 70ساله روستای فیروزی، نزدیک به 40سال از خرید تنها دوچرخه اش می گذرد، دوچرخه ای که عاشقش است و همواره سوار برمرکبش کارهای روزمره اش را با آن انجام می دهد.

آقای باقری دارای 3 پسر و دو دختر است که برعکس پدر آنها علاقه زیادی به دوچرخه نشان نمی دهند.

وی کارگر ساده ای است که امرار معاش زندگی اش را از طریق کار کشاورزی و کارگری بنایی، بدست می آورد.

اما این روزها آقای جهانبخش باقری روزهایی متفاوت تر از روزها قبل عمرش را سپری می کند، آنهم به خاطرهدیه ای که به واسطه نزدیک به 40سال رکاب زنی با دوچرخه ای که با زحمت خودش خریده بود، را گرفته است.

این پیرمرد 70ساله، حدود 30سال از عمرش رو با دوچرخه از روستای فیروزی تا محل برگزاری نماز جمعه رکاب می زند تا با بجا آوردن این سفارش الهی خستگی این طول مسیر را در دل شیرین کند.

آقای باقری مسیر این روستا تا مصلای نماز جمعه که حدود 8کیلومتر رفت و 8کیلومتر برگشت است را جمعه ها با دوچرخه طی می کند تا در نماز باشکوه جمعه در کنار دیگر نمازگزاران، این حج مستضعفین را بجا آورد.

وی این روزها در سن 70 سالگی است، خسته نشده و با وجود اینکه  برخی به او می گویند با خودرو به نماز برود، انگار خاطرات این سالهای بودن با دوچرخه، آنها را جدایی ناپذیر کرده است.

جهانبخش باقری می گوید: از زمان آقای خدایی امام جمعه مرودشت را بیاد دارم که در مسجد جامع نماز جمعه برگزار می شد وحالا هم که خدا را شکر نماز جمعه با امامت حجت السلام غفوری در محل مصلی برگزار می شود، هنوز خداوند این توفیق حضور را به من داده است.

آقای باقری شرکت در کلاسهای قرآن و مناجات و دعای کمیل را از برنامه های زندگیش در کنار کار و تلاشش عنوان می کند و خاطرنشان می کند: وجود سختی و کار مانعی برای دور شدن از این کارهای  معنوی نمی شود و خدارا شاکرم.

وی یادآوری کرد: هروقت جایی سرکار باشم، چه کشاورزی وچه بنایی، وقت نماز جمعه سعی می کنم خودم را با همین دوچرخه به نماز برسانم و در خطبه های نماز شرکت کنم.

دوچرخه آقای باقری این روزها یک هوو پیداکرده، دوچرخه ای که به واسطه 30سال رکاب زنی برای شرکت درنماز جمعه از طرف برخی مسئولین روستا و شهر به وی داده شده و درنماز جمعه مورد تشویق امام جمعه قرار گرفته است.

آقای باقری گفت : با وجود دوچرخه جدید علاقه ام به دوچرخه قدیمی کم نشده ،هنوزم هم دوستش دارم البته سعی می کنم با دوچرخه جدید هم در برخی جاها ازش استفاده کنم.


گلچین 10 سال مداحی بازی جنگی (تیراندازی و رزمی) معجزه حفظ قرآن کریم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه