بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

بیانات در دیدار كارگزاران حج

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
اوّلاً خوشامد عرض ميكنيم به همه‌ى برادران و خواهران عزيز، كارگزاران پر افتخارِ يكى از برجسته‌ترين خدمات در جامعه‌ى اسلامى، يعنى حجّ ابراهيمى و زيارت خانه‌ى خدا و زيارت مدينه‌ى منوّره. و اميدواريم كه اين افتخار بزرگ ذخيره‌ى آخرت براى شماها باشد و حركت و تلاش و اقدام در اين مجموعه‌ى مبارك را آن‌چنان با اخلاص انجام بدهيد كه در نامه‌ى اعمال شما ان‌شاءالله مثل خورشيدى بدرخشد. از زحماتى هم كه آقايان محترم، مسئولين در باب حج ميكشند، تشكّر ميكنيم؛ حقيقتاً جاى قدردانى دارد اين اقداماتى كه بيان كردند؛ چه در زمينه‌هاى فرهنگى و معنوى و اخلاقى و تربيتى، و چه در زمينه‌هاى عمليّاتى و اجرايى و سازمانى.
 آنچه مهم است اين است كه ما بدانيم حج يكى از نقاط قوّت آيين مقدّس اسلام است؛ گرچه نقاط قوّت در مجموعه‌ى شريعت اسلامى يكى دوتا نيست، كم نيست، امّا حج به خاطر اين خصوصيّاتى كه در آن هست - كه كمابيش همه با اين خصوصيّات آشنا هستيم - يك برجستگى‌اى دارد؛ در واقع ميشود گفت كه حج مايه‌ى اقتدار جامعه‌ى اسلامى است، مايه‌ى اقتدار امّت اسلامى است. آن روزى كه ما مسلمانها در كشورهاى مختلف، از مذاهب مختلف اين توفيق را پيدا كنيم، اين بلوغ فكرى را پيدا كنيم كه در واقع و به معناى حقيقى كلمه "امّت اسلامى" را تشكيل بدهيم - كه متأسّفانه تا حالا ما مسلمانها اين توفيق را پيدا نكرديم و به اين بلوغ سياسى و فكرى و اخلاقى نرسيديم - و بتوانيم مجموعه‌ى مسلمانها از اقصاى شرق عالم تا منتهاى غرب عالم اسلامى يك امّت باشيم، ولو با دولتهاى مختلف، آن روز خواهيم فهميد كه حج چگونه مايه‌ى اقتدار و استحكام و اعتلا و آبرومندى اين امّت است.
 امروز هم نظام جمهورى اسلامى با اين چشم بايد به حج نگاه كند: وسيله‌ى اقتدار؛ چه‌جور اقتدارى؟ آيا مراد ما از اين اقتدار، شبيه اقتدارهاى مادّى و سياسى و نظامى، يا حتّى از قبيل اقتدارهاى نرم‌افزارى، مثل اقتدار فرهنگى [و] اقتدار زبان است؟ نه، خيلى بالاتر از اين است. حجّ علاوه بر اينكه اقتدار سياسى دارد، علاوه بر اينكه اقتدار فرهنگىِ نظام اسلامى را به دنيا نشان ميدهد، اقتدار معنوى دارد؛ يعنى انسانها را از درون ميسازد، آماده‌ى عبور از موانع دشوار ميكند، چشم آنها را به حقايقى باز ميكند كه بدون حضور در عرصه‌ى حج اين حقايق ديدنى نيست، لمس كردنى نيست؛ آنجا است كه انسان ميفهمد برخى از حقايق معنوى اسلام را، حقايق تربيتى اسلام را؛ يك چنين چيزى است حج.
 يكى از لوازم حجِّ به معناى درست كلمه، اين است كه حجّاج در عرصه‌ى حج و در ميدان اين فريضه‌ى بزرگ اسلامى، به معناى واقعى كلمه برادرانه با هم رفتار به چشم برادر به يكديگر نگاه كنند، نه به چشم بيگانه، نه به چشم دشمن؛ به چشم كسانى به هم نگاه كنند كه به سمت يك هدف در حال حركتند؛ يك چيز را ميجويند؛ بر گرد يك محور حركت ميكنند. اينكه فرمودند: فَلا رَفَثَ وَ لا فُسوقَ وَ لا جِدالَ فِى الحَجّ،(۱) مراد از "لا جدال" جدال با دشمن نيست؛ اتّفاقاً حج مظهر جدال با دشمن است. بعضى از كج‌بين‌ها و بددل‌ها خواسته‌اند اين‌جور بگويند كه "لا جدال فى الحجّ"؛ شما چرا در حج مراسم برائت برپا ميكنيد؟ اين جدالى كه در برائت هست، جدال با شرك است، جدال با كفر است؛ اين جزو اساسى‌ترين خطوط حيات اسلامى است؛ آن جدالى كه در حج نبايد باشد، جدال برادران با يكديگر است، جدال مؤمنين با يكديگر است، جدال دلهاى معتقد به توحيد با يكديگر است؛ اين جدال نبايد باشد. بايد سعى بكنيم كه نه فقط جدال زبانى نداشته باشيم، تنافر قلبى هم نداشته باشيم؛ درست عكس آن چيزى كه امروز دشمنان اسلام درصدد ايجاد آن در جامعه‌ى اسلامى‌اند؛ اين را توجّه داشته باشيد. اختلاف مذاهب اسلامى، اختلاف شيعه و سنّى در حدّ اختلاف عقيدتى - يكى يك عقيده‌اى دارد، ديگرى يك عقيده‌ى ديگرى دارد؛ اينها باهم اختلاف دارند - مشكلى به‌وجود نمى‌آورد؛ مشكل آن وقتى است كه اين اختلاف عقيدتى به اختلاف روحى، به اختلاف رفتارى، به درگيرى، به ستيزه‌گرى، به دشمنى بينجامد؛ دشمنان دنياى اسلام دنبال اين فكرند، دنبال اين نقشه‌اند. خوب فهميدند كه اگر در دنياى اسلام مذاهب اسلامى گريبان يكديگر را بگيرند و كشمكش با همديگر را شروع كنند، رژيم غاصب صهيونيست نفس راحتى خواهد كشيد؛ اين را خوب فهميدند، درست فهميدند؛ لذا از يك طرف گروه‌هاى تكفيرى را به راه مى‌اندازند كه نه فقط شيعه را تكفير كنند، بلكه بسيارى از فِرق اهل سنّت را هم تكفير كنند؛ از آن طرف هم يك عدّه مزدور را به راه بيندازند كه براى اين آتش هيمه فراهم كنند، بنزين روى آتش بريزند؛ كه مى‌بينيد، ميشنويد، يا خبر داريد. وسائل ارتباط جمعى و رسانه در اختيار اينها ميگذارند؛ در كجا؟ در آمريكا! در كجا؟ در لندن! آن تشيّعى كه از لندن و از آمريكا بخواهد براى دنيا پخش بشود، آن تشيّع به درد شيعه نميخورد. رهبران دينى تشيّع و بخصوص بعد از پيروزى انقلاب اسلامى، امام بزرگوار و ديگران، اين همه تأكيد ميكنند بر حفظ اتّحاد امّت اسلامى و برادرى مسلمانان با يكديگر، آن‌وقت يك عدّه‌اى - كاسه‌ى داغ‌تر از آش - دنبال آتش‌افروزى، دنبال ايجاد درگيرى و اختلاف [هستند]. اين همان چيزى است كه دشمن ميخواهد؛ اين همان چيزى است كه دشمنان دنياى اسلام كه نه شيعه‌اند، نه سنّى‌اند، نه اين را دوست دارند، نه آن را دوست دارند، دنبالش هستند. اينها را بايد بفهميم، اينها را بايد توجّه كنيم.
 يك نكته‌ى اساسى ديگر كه باز نقطه‌ى قوّت حج است و مايه‌ى اقتدار حج است، اين است كه فرهنگ اسلامى ناب ميان مسلمانان تبادل پيدا كند، تجربيّات اسلامى ميان مسلمانها تبادل پيدا كند. از فلان كشور اسلامى ممكن است ما چيزهايى شنيده باشيم، امّا شنيدن فرق ميكند با اينكه انسان با مردمى كه اهل آن كشورند بنشيند، روياروى از آنها بشنود؛ او هم آنچه را كه درباره‌ى ايران اسلامى عزيز ما شنيده است، اين را با آنچه كه در شما ميبيند، از شما ميشنود، مقايسه بكند، بتواند حقيقت را كشف كند. حجم تبليغات عليه نظام جمهورى اسلامى يك حجم وحشت‌آورى است؛ تعداد رسانه‌ها - با شيوه‌هاى گوناگون - عليه نظام جمهورى اسلامى در دنيا يك تعداد نجومى عجيبى است. فلان جوانى كه اهل فلان كشور آفريقايى است يا فلان كشور آسيايى است يا فلان كشور عربى و غير عربى است، وقتى مى‌نشيند پاى اينترنت يا مى‌نشيند پاى فلان رسانه‌ى بين‌المللى يا در دست ميگيرد فلان مطبوعه‌ى بين‌المللى را، از كجا بفهمد كه آنچه در اينجا نوشته است نسبت به ايران اسلامى، خلاف واقع است؟ حضور شما در حج، در اين عرصه‌ى بين‌المللى اين فرصت را به شما ميدهد كه حقايق را منتقل كنيد؛ نه فقط با زبان، بلكه با زبان و عمل؛ حقايق اسلام را بگوييد، حقايق شيعه را بگوييد، حقايق انقلاب اسلامى را بگوييد، ماجراهايى را كه امروز وجود دارد بگوييد.
 يك نقطه‌ى مهم و اساسى ديگر در حج، همان چيزى است كه اشاره شد: تقويت معنويّت در وجود خود ما. عزيزان من! ما در ميدانهاى جهاد در راه خدا در صورتى ميتوانيم مقاومت كنيم كه دلمان لبالب باشد از ايمان به خدا و سرشار از توكّل به خداى متعال؛ بدون معنويّت نميشود حركت كرد، بدون ايمان قوى نميشود گردنه‌هاى دشوار را پيمود، بدون توكّل به خداى متعال نميشود چشم بر هيمنه‌ى ظاهرى قدرتها بست و قدرت حقيقى را ديد؛ توكّل لازم است، ايمان لازم است، حُسن‌ظنّ به وعده‌ى الهى لازم است؛ اينها در حج تأمين ميشود. آنجا انسان ميرود «ليشهدوا منافع لهم»؛(۲) اين منافع فقط منافع دنيوى نيست؛ منافع دنيوى است، منافع اخروى است، منافع معنوى است، منافع روحى است؛ اين حج است.
 خب، امروز ملاحظه ميكنيد در دنياى اسلام غير از كارهايى كه دشمنان در زمينه‌ى ايجاد اختلاف فكرى و روحى و عقيدتى ميكنند، آتش‌افروزى هم ميكنند؛ ببينيد در كشورهاى همسايه‌ى ما - در پاكستان يك جور، در عراق يك‌جور، در سوريه يك‌جور، در بحرين يك‌جور - چطور آتش جنگ را برمى‌افروزند بين مردم به بهانه‌ى شيعه و سنّى؛ آنجايى هم كه مسئله‌ى شيعه و سنّى نيست، اسم شيعه و سنّى رويش ميگذارند، كه من مكرّر اشاره كرده‌ام به مواردى از اينها؛ حاضرند منطقه را به آتش بكشند، براى خاطر مقاصد سياسى؛ ابرقدرتها اين‌جورى‌اند. ابرقدرتها از اينكه يك انفجارى در فلان محلّه‌ى فلان شهر عراق رخ بدهد، پنجاه نفر در اين انفجار كشته بشوند، هيچ باكى ندارند؛ از اينكه در كشور سوريه حوادثى به‌وجود بيايد كه يك كشور بتدريج تبديل بشود به ويرانه؛ يا در مصر يا در نقاط ديگر، هيچ باكى ندارند. براى منافع نامشروع خودشان ابرقدرتها - آمريكا و امثال آمريكا - از اين قبيل كارها انجام ميدهند. حالا اين رويكرد جديدى كه آمريكايى‌ها در مورد سوريه دارند،(۳) اميدواريم جدّى باشد؛ اين هم باز يك بازى سياسى ديگرى نباشد؛ هفته‌ها است كه دارند مردم اين منطقه را تهديد ميكنند به ايجاد يك جنگ، ايجاد يك درگيرى پرخسارت، براى خاطر منافعى كه براى خودشان تعريف كرده‌اند، دفاع از اين منافع را هم براى خودشان مشروع ميدانند، ولو منافع ده كشور ديگر و ده ملّت ديگر را هم پايمال بكنند؛ اين‌جورى‌اند. انصاف و نگاه به منافع بشريّت و انسانيّت و منافع كلان آحاد بشر كه برايشان مطرح نيست، اسمش را ميگذارند منافع ملّى [كه‌] در واقع منافع ملّى خودشان هم نيست، منافع صهيونيستها است، منافع دشمنان بشريّت است، منافع سرمايه‌دارانى است كه در طول هفتاد هشتاد سال گذشته نشان دادند كه به هيچ اصلى از اصول انسانيّت پايبند نيستند؛ اسم اين را ميگذارند منافع ملّىِ خودشان و براى اين منافع ملّىِ ادّعايى، حاضرند همه‌ى آتشها را برافروزند. الان چندين هفته است كه در اين منطقه با تهديد به جنگ و تهديد به بمباران جنجالى بپا كردند. خب، حالا اين رويكرد اخير اگر جدّى باشد، برگشت از آن كارِ خودسرانه و غلطى است كه در اين چند هفته دنبال كردند؛ اميدواريم جدّى باشد؛ اين وضع منطقه است، وضع دنيا است.
 جمهورى اسلامى با نگاه باز، با چشم باز، با حواس جمع، به همه‌ى اين مسائل نگاه ميكند؛ آنچه ما ميفهميم اين است كه ما بايستى به‌عنوان يك ملّت، به‌عنوان يك جمعيّت عظيم هفتاد هشتاد ميليونىِ واقع در يك منطقه‌ى حسّاس عالم، با نگاه درست، با استفاده‌ى از اقتدار اسلامى، جاى پاى خودمان را محكم كنيم؛ اهداف انسانى و والاى خودمان را كه از اسلام گرفته‌ايم، در معرض نگاه و ديد همه‌ى بشريّت بگذاريم و بشريّت را دعوت كنيم به آن چيزى كه اسلام به بشريّت هديه ميدهد؛ اين وظيفه‌ى ما است. مكرّر عرض كرده‌ايم: ساخت اقتدار درونى ملّت كه در درجه‌ى اوّل با ايمان صحيح و راسخ و با اتّحاد آحاد مردم و با عمل درست مسئولين كشور و با همراهى مسئولان و آحاد مردم و با توكّل به خداى متعال انجام خواهد گرفت؛ يعنى به‌كار گرفتن عقل و معنويّت و توكّل و حركت و عمل؛ بلاشك در اوضاع منطقه هم اثر ميگذارد، كما اينكه تا حالا هم اثر گذاشته است. و اميدواريم كه ان‌شاءالله اين حضور معنوى در عرصه‌هاى مختلف و از جمله حضور شما در حج با اين منطق قوى، با اين نگاه روشن، بتواند آن چيزى را كه اسلام براى نظام، براى مردم عالم، براى مسلمانان، براى غيرمسلمانان، براى انسانيّت خواسته است، تأمين كند و وسائل سعادت عمومى را فراهم بكند.
 از همه‌ى شما التماس دعا داريم، اميدواريم ان‌شاءالله حجّ خوبى را امسال داشته باشيد و توفيقات الهى [و] لطف الهى شامل حال همه‌ى شما و همه‌ى حجّاج ايرانى و همه‌ى حجّاج بيت‌الله‌الحرام از اكناف عالم اسلام باشد؛ حجّ مقبولى ان‌شاءالله داشته باشيد.
والسّلام عليكم و رحمةالله و بركاته‌
 
۱) سوره‌ى بقره، بخشى از آيه‌ى ۱۹۷
۲) سوره‌ى حج، بخشى از آيه‌ى ۲۸
۳) پس از پيشنهاد روسيّه و استقبال سوريّه از اينكه تمامى سلاحهاى شيميايى خود را تحت نظارت سازمانهاى بين‌المللى قرار دهد، آمريكا كه خود را براى حمله به اين كشور آماده ميكرد، دچار ترديد و عقب‌نشينى از موضع جنگ‌طلبانه‌اش شد.

[ پنج شنبه 20 شهريور 1392برچسب:رهبری , امام خامنه ای , سید علی , آقای خامنه ای , دیدارهای رهبری , اخبار رهبری,

] [ 22:56 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

[ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:رهبر , روحانیون , حضرت آقا , امام خامنه ای , ائمه جماعت, جماعت مساجد , ائمه,,

] [ 16:25 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

[ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:کارگاه آموزشی وبلاگ بسیج مرودشت , بسیج مرودشت , مرودشت , اخبار بسیج مرودشت,,

] [ 10:15 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش بسیج مرودشت نمایشگاهی تحت عنوان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از تاریخ 6 شهریور ماه در مرودشت برگزار شده و تا 15 مهر نیز ادامه دارد . این نمایشگاه که با هدف عرضه محصولات ایرانی اسلامی برگزار شده است تاکنون با استقبال ویژه همشهریان روبرو شده است . محصولات این نمایشگاه بین 10 تا 60 درصد تخفیف دارد و تقریبا بیشتر اجناس با قیمت خرید در حال فروش هستند . یکی از ویژگی های ممتاز این نمایشگاه واحد مشاوره نمایشگاه است که همه روزه تعداد زیادی از همشهریان به این واحد مراجعه و بدون هیچ هزینه ای مشکلات و مسائل خود را از مشاوران مذهبی می پرسند . یکی دیگر از ویژگی های برجسته نمایشگاه برگزاری نماز جماعت در کنار نمایشگاه و تعطیلی نمایشگاه به هنگام نماز است . وبلاگ بسیج مرودشت از شما همشهریان عزیز دعوت می کند که حتما از نمایشگاه دیدن نمایید مطمئنا از دیدن آن لذت می برید .

مرودشت

مرودشت

مرودشت

بقیه تصاویر در ادامه مطلب

 

 

 

 


ادامه مطلب

[ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:مرودشت , عکس مرودشت , نمایشگاه مرودشت , بسیج مرودشت , تصاویر مرودشت , ,

] [ 10:5 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

 

 

برگزاری جلسه گروهان رزمی ذوالفقار حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی باقرالعلوم مرودشت

 

به گزارش روابط عمومی بسیج دانش آموزی شهرستان مرودشت اولین جلسه گروهان رزمی ذوالفقار در محوطه بیرونی حوزه باقرالعلوم(ع) این شهرستان روز یکشنبه  17/06/92  با حضور اعضای جدید که عمدتاً از نوجوانان پرشور علاقه مند به بسیج می باشند برگزار گردید. درابتدای این جلسه جناب آقای سرخوش مسئول حفاظت حوزه راجع به شهدا سخنانی را بیان نمودند.در ادامه مدیر حوزه دانش آموزی درباره فعالیت های گروهان و برنامه های آتی و در رأس کار آنها سخنرانی کردند.در پایان نیز آموزشهای ابتدایی گروهان برای رژه 31 شهریور ماه توسط برادر محمودی به اعضاء آموزش داده شد.

 

خبرنگار افتخاری بسیج دانش آموزی شهرستان مرودشت

 

مرودشت

مرودشت

بسیجیان مرودشت

[ دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:رزمی , مرودشت , عکس , دانش آموزان مرودشت , بسیج مرودشت , عکس مرودشت , تصاویر مرودشت,

] [ 9:35 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم 

محل تشکیل کلاسها پارک انقلاب جنب نمایشگاه

کلیه کلاسها رایگان می باشد.

ساعات کلاس

نام استاد

 

تاریخ کلاس

 

 

 

عنوان کلاس

ردیف

 

 

16-18

رضا مردانه

چهارشنبه 20 شهریور

اخلاق سایبری

1

9-11

خانم شیروانی

پنج شنبه21 شهریور

آموزش کامپیوتر

2

16-18

رضا مردانه

پنج شنبه 21 شهریور

مقدمات وبلاگ نویسی

3

9- 11

خانم شیروانی

جمعه 22 شهریور

آموزش کامپیوتر

4

16-18

رضا مردانه

جمعه 22 شهریور

تولید محتوا

5

16-18

محمود فریدونی

شنبه 23 شهریور

آموزش خبرنگاری

6

16-18

محمود فریدونی

یک شنبه 24 شهریور

اصول خبرنگاری

7

16-18

قائم محمودی

دوشنبه 25 شهریور

html جاوا اسکریپت -

8

16-18

قائم محمودی

سه شنبه 26 شهریور

html_ جاوا اسکریپت

9

16-18

سید علی جعفری

چهارشنبه 27 شهریور

آموزش office

10

[ شنبه 16 شهريور 1392برچسب:,

] [ 14:41 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم .

عزیزانی که مایل با همکاری با واحدهای مختلف وبلاگ بسیج مرودشت هستند می توانند از دو طریق اقدام نمایند :

تماس با شماره 09364184133 و اعلام آمادگی و دریافت یوزر

ارسال ایمیل به pojan@mihanmail.ir

این همکاری می تواند شامل آثار شما از قبیل شعر - نوحه - کلیپ - مقالات و.... ویا ارسال آثار دیگران باشد.

 

[ جمعه 15 شهريور 1392برچسب:بسیج مرودشت , وبلاگ بسیج مرودشت , مرودشت , اخبار مرودشت , مردم مرودشت , مرودشت نیوز,,

] [ 18:36 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سجاده عشق

 

- مامان! پس كوش؟ همش باید دنبالش بگردم!
- چی كوش؟ باز دنبال چی می گردی؟!
- مامان تو رو خدا بگو كجا گذاشتیش؟دیر شد ، دسته رفت.
- آهان طبق معمول دنبال زنجیرت می گردی! زیر میز مطالعته، خودت اونجا گذاشتیش.
- مرتضی! این دیگه چیه ورداشتی؟!!
- هیچی مامان سجاده نمازمه!
- وا! سجاده برای چی؟ كو تا نماز! تازه می ری مسجد نمازتو می خونی.
- نه مامان امروز با روزای دیگه فرق می كنه! دیشب حاج آقا ستوده روی منبر حرفای قشنگی می گفت، خب دیگه اجازه می دین من برم؟
- نگفتی دیشب آقای ستوده چی می گفت؟
- فعلاً نمی شه ، دیرم شده.خودتون بیاین ببینین.
هیئت راه افتاده بود. پونصد متری از حسینیه دور شده بود. طفلكی مرتضی اول رفته بود حسینیه، خبری از بچه ها نبود .
- آقا ببخشید هیئت از كدوم طرف رفت؟
- عجله كن پسرم خیلی دور نشدند كوچه شهید نظری روبگیر برو بهشون می رسی.
- راستی حالا چه جوری زنجیر بزنم؟! سجاده رو چی كارش كنم؟ نمی شه با یه دست سجاده رو بگیرم و با یه دست هم زنجیر بزنم.
همینجوری با خودش كلنجار می رفت و قدم های كوچكش به دسته عزاداری نزدیكترش می كرد.حرفای حاج آقای ستوده رو تو ذهنش مرور می كرد.
- یكی از مهمترین هدف های قیام آقامون ابی عبدالله الحسین این بوده كه ارزش های دینی مثل نماز كه توسط یزید باز گرفته شده بود احیا بشه
فرزندان عزیزم نشه تا اذون ظهر سینه بزنین ، زنجیر بزنین ، پشت و سینه هاتون به عشق امام حسین سرخ بشه ، اما همین كه وقت نماز رسید شما تماشاچی باشین !! امام عزیز ما عاشقی می خواد كه به حرفاش عمل بكنه در همه زندگی ازشون پیروی بكنه.
- خب چكار كنم؟ اگه توی مسیر مسجد نبود چی؟ اگه هیئت بخواد همینجوری تا امام زاده بره چی؟ من كه نمی تونم تنهایی برم!
بی خیال سجاده رو می برم حالا یه كم خسته می شم دیگه ، چیزی نمی شه كه !
یه نفس راحتی كشید. ته تهای دسته بین بچه های بزرگتر از خودش جاشو پیدا كرد فقط ساكت بود تا دم وآهنگی كه از بلندگو پخش می شد رو درست یاد بگیره تا بتونه خودشو با جمع هماهنگ كنه.
از شادی چشماش برق می زد صدای دلنواز مداح همراه طبل و سنج واقعاً هیجان انگیز بود.
دو بیتی های مداح كه هراز چنداگاهی برای استراحت زنجیر زنان خونده می شد مرتضی رو می برد تو فضای نینوای سال 61.
می برم تا آنكه سیرابت كنم            از كمند حرمله خوابت كنم
در حرم زاری مكن از بهر آب       چون خجالت می كشم من از رباب
تا امام زاده كه محل تجمع همه هیئت ها بود هنوز خیلی راه بود.واقعاً سجاده خسته ش كرده بود اما بهش فكر نمی كرد.با هر زحمتی بود ساعتشو نگاه كرد.
ساعت وقت اذون را نشون می داد.
یه نگاهی به بلند گو كرد ، چشماشو به طبل زن و سنج زن دسته دوخت كه وسط دسته پرشورتر از دیروز می نواختند و می كوبیدن!سرشو برگردوند طرف راست  با تعجب از رفیقش پرسید:
- سعید چرا كسی اذون نمی گه؟!
- پسر اذون برا چی؟ مگه وسط زنجیر زنی كسی اذون می گه
- نه ! ولی
- خب پس چی؟
باز حرفای حاج آقا ستوده یادش اومد
- عزیزان من ظهر عاشورا كه دو لشگر به جنگ می اندیشیدند وقتی یكی از یاران امام یادآوری كرد كه وقت نماز شده حضرت دعاش كردند و از سپاه یزید خواستند فرصت اقامه نماز به آنان بدهد و با اینكه آنان تمایل به دست برداشتن از جنگ نداشتند ، امام به اتفاق یاران خویش به نماز ایستادند. دو نفر از یاران امام خود را سپر قرار دادند و در آن لحظات حساس مرگ و زندگی ، امام نماز را به جماعت اقامه كردند.
- سعید آخه الان وقت نماز ظهره!
- خب می گی چكار كنم ، می خوای برم میكروفن را بگیرم و در اختیار جنابعالی بزارم حضرت آقا اذان بگین؟!!! نه آقا جون، من خودمو ضایع نمی كنم.
- ضایع یعنی چی سعید؟ مگه می خوایم كار بدی بكنیم.مگه دیشب نشنیدی حاج آقا ستوده چی می گفت؟
سعید لحظه ای به فكر فرو رفت.
- ما هر كدوممون وظیفه ای داریم. برای انجام وظیفه دینی باید تمام توانمان را به كار گیریم و تلاش كنیم.
- ای كاش آقای ستوده همراهمون بود ، اونوقت خیلی راحت تر می شد حرفمونو بزنیم.
- حالا كه نیست ، با حاج آقا گلپر صحبت می كنیم.
- حاج آقا سلام
- سلام پسرم! چیزی شده؟ با كسی دعوات شده؟
- نه نه ! می خواس    تم      ب   گم    اذون شد ه  .پس كی نماز می خونیم؟!!
- آفرین به آقا مرتضای گل! نمازم می خونیم. نیم ساعت دیگه تا امام زاده راه داریم ، اونجا همه مون نماز می خونیم.
- ولی حاج آقا الان اول وقت نمازه ، چی می شه همینجا نماز بخونیم؟! آخه من شنیدم كسی كه اول وقت نمازش رو بخونه همراه آقا امام زمان نماز خونده، تازه امام حسین هم روز عاشورا از جنگ دست كشیدند و نماز خوندن.
- پسر جون آخه این همه آدم چه جوری وضو بگیرن ، مهر از كجا بیاریم روی آسفالت مگه می شه نماز خوند!
- حاج آقا می ریم از اون ایستگاه صلواتی آب وضو می گیریم،سنگ هم كه این دوربر فراوونه.از حاج اقا ستوده شنیدم كه اگه مهر نبود روی سنگ هم می شه سجده كرد .
- نخیر ! نمی شه حریف شما بچه های امروزی شد ، یه وقت از بس بهتون می گیم نماز بخونین زلّه می شیم ، یه وقتم اینجوری می كنین! الله اكبر خب باشه بزار ببینم چكار می تونم بكنم. شما هم برین سنگ ریزه ها رو جمع كنین.
- عزاداران عزیز! اجرتون با امام حسین (ع) امروز یه نوجوان 10-12 ساله حرفایی رو زد كه باید همون دعایی كه امام حسین علیه السلام در حق ابوثمامه كرد ، ما هم در حق این نوجوان و همه نوجوون ها و جوون های كشورمون بكنیم.
دعا كنیم كه خداوند همه جوون ها و نوجوون های ما را از نمازگزاران قرار دهد . درسته كه هوا یه كم سرده ولی هیئت همینجا نماز ظهر رو اقامه می كنه و بعد می ریم سمت امام زاده ، حاج آقا ستوده هم قراره خودشون رو به هیئت برسونن ، حالا دیگه هر جا باشن پیداشون می شه.
بزرگتر ها دنبال این نوجوون بودن و مرتباً تحسینش می كردند و تعدادی از جوونا هم كه عشق طبل و سنج و زنجیر بودندغرولندكنان می رفتند تا با شیر آب كنار ایستگاه صلواتی وضو بگیرند.
مرتضی و سعید غرق در لذت انجام وظیفه اشك تو چشماشون موج می زد اشكی برای موفقیتی ماندگار.
به راستی سجاده مرتضی اون روز فرشی برای عرشیان بود .
الله اكبر و الله اكبر      اشهد ان لا اله الا الله...........

 

سید محمد عبداللهی

 

[ جمعه 15 شهريور 1392برچسب:نماز , ظهر عاشورا , طبل ,داستان,امام حسین , هیات های مرودشت , مرودشت,بسیج مرودشت,مرودشتی ها,

] [ 18:25 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

كارشناس مسوول اقامه‌ی نماز آموزش و پرورش فارس از اختصاص سی دقیقه از ساعت كاری مدارس به موضوع نماز در سال تحصیلی 93-92 خبر داد.

 به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی فارس، «سیدكریم زارعی» گفت: بر اساس مصوبه‌ی شورای عالی آموزش و پرورش به منظور تحقق اهداف عملیاتی ارائه شده در سند تحول بنیادین در سال تحصیلی جدید ساعت نماز مدارس 30 دقیقه تعیین شده است.

وی گفت: مدیران مدارس باید این زمان را در برنامه‌ی روزانه‌ی مدارس و برای تمام پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی قرار داده و با برنامه‌ریزی لازم ضمن درج ساعت نماز در برنامه‌ی هفتگی، زمینه‌ی حضور حداكثری دانش‌آموزان و همكاران را در اقامه‌ی این فریضه الهی فراهم كنند.

زارعی افزود: براساس هماهنگی‌ها، نمازخانه‌های مدارس در سطح استان فارس پیش از بازگشایی مدارس، برای انجام این فریضه آماده‌ می‌شوند.

كارشناس مسوول اقامه‌ی نماز آموزش و پرورش فارس هم‌چنین گفت: با همكاری ستاد اقامه‌ی نماز استان و دفاتر ائمه‌ی جمعه زمینه‌ی حضور ائمه جماعات روحانی در مدارس فراهم شده است

زارعی گفت: در مدارسی كه دسترسی به ائمه‌ی جمعه ندارند یكی از همكاران متعهد و دارای شرایط به عنوان امام جماعت فرهنگی انتخاب می‌شود.

كارشناس مسوول اقامه نماز آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: برابر شیوه‌نامه‌ی ارسالی به مدارس، مدیران موظف شدند سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را به‌گونه‌ای هماهنگ كنند كه در اقامه‌ی نماز خللی ایجاد نشود.

[ جمعه 15 شهريور 1392برچسب:مدارس فارس , نماز در مدارس , نماز , دانش آموزان فارس , مرودشت , شیراز, بسیج مرودشت,,

] [ 18:15 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مرودشت

مرودشت

 

گلزارشهدای مرودشت

شهدای مرودشت

جوانان غیور مرودشت

مرودشت

مرودشت

 

 

مرودشت

بسم الله الرحمن الرحیم

شهدای مرودشت

شهدای ارسنجان

شهید محمد رضا قلی پور

شهید صدر اله روستایی

شهدا در جوار امامزاده سلطان سید علی

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان:
آمریکا درباره سوریه خطا می‌کند و قطعاً ضرر خواهد کرد/ دولت را باید هم کمک هم نصیحت خیرخواهانه کرد
مقام معظم رهبری تأکید کردند: نرمش و انعطاف هنرمندانه و قهرمانانه در همه عرصه‌های سیاسی، مطلوب و مورد قبول است اما این مانور هنرمندانه نباید به معنای عبور از خط قرمزها و بازگشتن از راهبردهای اساسی و توجه نکردن به آرمان‌ها باشد.

ادامه مطلب

[ جمعه 15 شهريور 1392برچسب:بسیج نیوز , رهبر , امام خامنه ای , آمریکا , ایران , خبرگان رهبری, جهان , منطقه , سیاسی,

] [ 17:26 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

بسم الله الرحمن الرحیم

تیم وبلاگ نویسی رهروان شهدا وابسته به وبلاگ بسیج مرودشت به مناسبت دهه کرامت برگزار می کند :

کارگاه آموزشی طرح تربیت و آموزش افسران جوان جنگ نرم :

برنامه کلاس ها به شرح زیر می باشد :

شروع کلاس ها از 20 شهریور هر روز راس ساعت 16 تا 18 پارک انقلاب - جنب نمایشگاه

نام استاد

 

تاریخ کلاس

 

 

 

عنوان کلاس

ردیف

 

 

رضا مردانه

چهارشنبه 20 شهریور

اخلاق سایبری

1

رضا مردانه

پنج شنبه 21 شهریور

مقدمات وبلاگ نویسی

2

رضا مردانه

جمعه 22 شهریور

تولید محتوا

3

محمود فریدونی

شنبه 23 شهریور

آموزش خبرنگاری

4

محمود فریدونی

یک شنبه 24 شهریور

اصول خبرنگاری

5

قائم محمودی

دوشنبه 25 شهریور

html جاوا اسکریپت -

6

قائم محمودی

سه شنبه 26 شهریور

html_ جاوا اسکریپت

7

سید علی جعفری

چهارشنبه 27 شهریور

آموزش office

8

 

تاریخ برگزاری کلاسهای فتو شاپ و فلش نیز بعد از هماهنگی با اساتید محترم به اطلاعتان میرسد 

با تشکر از همکاری:

 بسیج دانشجویی مرودشت

سایت ندای مرودشت

وبلاگ طریقت مهر

وبلاگ رهروان ولایت

وبلاگ ولایت فقیه

[ جمعه 15 شهريور 1392برچسب:بسیج , مرودشت , بسیج ممرودشت , برنامه نویسی , رهروان شهدا مرودشت , بسیجیان ,,

] [ 17:11 ] [ رضا مردانه ( عمار رهبری) ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه